Snel zelf zien wat voor vaardigheden iemand heeft

Vind je het als werkgever belangrijk om sociaal maatschappelijk betrokken te zijn? Mensen een kans te geven? Of heb je een social return afspraak met de gemeente? Dan is HalloWerk echt een platform voor jou. Misja de Groot, senior manager van Unique Uitzendbureau legt uit waarom. In Amsterdam konden ze in een korte termijn de eerste vijf kandidaten plaatsen via HalloWerk. Niet alleen omdat het snel werkt, maar ook omdat het persoonlijke profiel goed weergeeft wat voor vaardigheden iemand heeft. 

Vorig jaar won Unique de aanbesteding voor de werving van een derde van het personeel voor gemeente Amsterdam. Daar zijn we trots op! In die rol zijn we benaderd om deel te nemen aan HalloWerk. Maar we kenden het platform al uit Rotterdam, waar HalloWerk nu twee jaar draait.

Snel reageren en zelf zoeken

Zodra de gemeente Amsterdam een vacature uitzet, gaat deze naar diverse partijen. We moeten dus snel reageren om kandidaten te mogen voorstellen. Dus een belangrijke reden voor ons om HalloWerk te gebruiken is omdat het snel werkt. Als ik een vacature heb, kan ik zelf naar kandidaten zoeken in HalloWerk, maar ik kan ook de accountmanager van Werkgeversservicepunt Groot-Amsterdam (WSP) mailen. Dan gaat zij ook actief op zoek.

Continuïteit van de dienstverlening

Juist de combinatie zorgt ervoor dat we vaker iemand kunnen voorstellen. Omdat we beide HalloWerk gebruiken, bouwen we samen online een historie op. Daarmee wordt de continuïteit van de dienstverlening gewaarborgd. Dat vind ik heel belangrijk!

Meerwaarde van het persoonlijk profiel

Een andere reden dat we HalloWerk gebruiken is onze social return afspraak met de gemeente. Met HalloWerk bemiddelen we makkelijker mensen die uit een uitkeringssituatie komen. In totaal hebben we nu vijf kandidaten uit HalloWerk in Amsterdam kunnen plaatsen. Recent startten drie medewerkers klantenservice bij Waternet. Bij zulke vacatures merk je de meerwaarde van het persoonlijk profiel van de kandidaten in HalloWerk. Een medewerker klantenservice moet bijvoorbeeld geduldig zijn en kunnen luisteren. Het profiel geeft dat heel goed weer. Hopelijk staan er snel meer kandidaten in HalloWerk, dan kunnen we straks nog meer mensen bemiddelen.

 

Meer informatie over HalloWerk? Graag werkgever worden in HalloWerk? Neem dan contact op!